Στις αεροπορικές πτήσεις υπάρχουν πολλές οδηγίες και αρκετές απαγορεύσεις. Ο λόγος για τον οποίο γίνονται άλλες φορές είναι προφανής, άλλες όχι και τόσο.
Για παράδειγμα σε προηγούμενο άρθρο είχαμε αναπτύξει
γιατί τα σκίαστρα πρέπει να είναι ανοιχτά κατά την απογείωση.
Μια άλλη εύλογη απορία είναι η "εμμονή" των αεροπορικών εταιριών με τα κινητά τηλέφωνα.
Για ποιο λόγο μας ζητούν να απενεργοποιήσουμε τα κινητά μας τηλέφωνα κατά τη διάρκεια των πτήσεων;
Κινδυνεύουν πράγματι τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροπλάνου από το σήμα των κινητών και των άλλων ηλεκτρονικών συσκευών ή πρόκειται για μύθο; Ας ρίξουμε λίγο φως.
Μπορούν τα κινητά να προκαλέσουν παρεμβολές στα συστήματα του αεροπλάνου;
Τα κινητά τηλέφωνα ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές συνδέονται στο internet ή σε δίκτυα δεδομένων χρησιμοποιώντας ραδιοκύματα.
Ορισμένα ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούνται για την πλοήγηση ή την επικοινωνία του αεροπλάνου με τους πύργους ελέγχου διαθέτουν ευαίσθητους αισθητήρες.
Έτσι υπάρχει φόβος παρεμβολών από την μετάδοση των ραδιοκυμάτων, ειδικά αν αυτά είναι σε συχνότητες όμοιες με αυτές των συστημάτων του αεροπλάνου ή του αεροδρομίου (πύργος ελέγχου, ραντάρ κλπ).
Αν και οι μικροσυσκευές λειτουργούν σε άλλα εύρη συχνοτήτων από τα συστήματα ασφαλείας, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος τι θα συμβεί αν τα διαφορετικά κύματα συνδυαστούν.
Κατά μία άποψη ο κίνδυνος παρεμβολών πολλαπλασιάζεται και μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου.
Φυσικά, όλα αυτά θεωρητικά καθώς δεν έχει αποδειχθεί ότι κάποιο ατύχημα οφειλόταν σε τέτοιου είδους παρεμβολές.
Γιατί απενεργοποιούμε τα κινητά στο αεροπλάνο
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για έναν κανονισμό ασφαλείας ο οποίος γίνεται μάλλον προληπτικά καθώς όπως είπαμε δεν έχει αποδειχθεί ότι το σήμα των κινητών τηλεφώνων προκαλεί παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα των αεροσκαφών.
Ούτως ή άλλως, πολύς κόσμος αφήνει ανοιχτό το κινητό του στο αεροπλάνο είτε επειδή το ξέχασε, είτε και εσκεμμένα και δεν έχει προκύψει ποτέ κάποιο πρόβλημα ή τουλάχιστον δεν αποδείχθηκε ότι υπήρξε κάποια παρεμβολή.
Τότε γιατί υπάρχει αυτή η οδηγία από τις αεροπορικές εταιρίες;
Στην πραγματικότητα μια εταιρία δεν μπορεί να είναι σίγουρη αν και ποια κινητά τηλέφωνα ή ποιες άλλες ηλεκτρονικές συσκευές που συνδέονται ασύρματα σε κάποιο δίκτυο ή/και στο internet θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόβλημα στα συστήματα πλοήγησης.
Για να το κάνει αυτό θα έπρεπε να τσεκάρει μία μία τις συσκευές. Κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον. Έτσι είναι πολύ πιο εύκολο να ζητήσει από τους επιβάτες να κλείσουν τα τηλέφωνα τους.
Τώρα αν το κάνουν όλοι ή όχι είπαμε, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα...
Διαβάστε στη συνέχεια
Ποιες είναι οι καλύτερες θέσεις στο αεροπλάνο
Τι είναι το μαύρο κουτί στα αεροπλάνα
Τι είναι αυτό το περιβόητο μαύρο κουτί των αεροπλάνων και ποιος ο ρόλος του; Δείτε στο σύντομο άρθρο που ακολουθεί, απλά και κατανοητά.
Πως πετάνε τα αεροπλάνα;
Πως πετάνε τα αεροπλάνα; Σκεφτήκατε ποτέ; Τι συμβαίνει και μπορούν και σκίζουν τους αιθέρες μόνο με τους κινητήρες; Ας δούμε λοιπόν...
Έπεσε το κινητό σε νερό; Δείτε τι να κάνετε!
Σας έπεσε το κινητό σας τηλέφωνο στο νερό καταλάθος; Μην απελπίζεστε! Δείτε τι μπορείτε να κάνετε ώστε να μπορέσετε ίσως να το σώσετε!
Πως λειτουργεί το κάθισμα εκτίναξης στα μαχητικά αεροσκάφη;
Το βλέπουμε συνέχεια: πιλότος εκτινάσσεται - εκτοξεύεται από το μαχητικό αεροσκάφος όταν αυτό πέφτει. Πως λειτουργεί το κάθισμα εκτίναξης; Δείτε!
Γιατί τα παράθυρα στα αεροπλάνα έχουν οβάλ σχήμα;
Σκεφτήκατε γιατί; Γιατί πχ τα παράθυρα στα αεροπλάνα δεν είναι τετράγωνα ή ολοστρόγγυλα, αλλά έχουν σχήμα οβάλ; Τυχαίο; Δε νομίζω... Δείτε!