Το κάθισμα των μαχητικών αεροσκαφών, δεν είναι ένα απλό κάθισμα, αλλά είναι
κάθισμα εκτίναξης - εκτόξευσης.
Τα αεροσκάφη αυτά επιτρέπουν την εκτόξευσή του και έπειτα την εκτόξευση του πιλότου από αυτό.
Τα σύγχρονα υπερηχητικά
μαχητικά αεροσκάφη δεν επιτρέπουν στον πιλότο να ”πηδήξει” έξω από το πιλοτήριο από μόνος του.
Η επιβίωσή του εξαρτάται από ελιγμούς που πρέπει να γίνουν σε κλάσματα του δευτερολέπτου τις οποίες δεν μπορεί να εκτελέσει ο ίδιος, λόγω της μεγάλης ταχύτητας του αεροσκάφους.
Το
κάθισμα μαζί με τον επιβάτη, είναι εφοδιασμένο με ένα αλεξίπτωτο και εκτινάσσεται μηχανικά με τη βοήθεια ενός πυραυλοκινητήρα και ενός μηχανισμού εκτόξευσης - εκτίναξης.
Το μόνο που έχει να κάνει ο
πιλότος είναι να τραβήξει τον μοχλό που βρίσκεται ανάμεσα στα γόνατά του. Η συνδυασμένη δύναμη του μηχανισμού εκτόξευσης - εκτίναξης και του πυραυλοκινητήρα, εκτινάσσουν τον πιλότο σε ύψος 90 μέτρων!
Το ύψος αυτό είναι αρκετό ώστε αρχικά να ανοίξει το βοηθητικό και στη συνέχεια το κυρίως
αλεξίπτωτο, πλήρως.
Ο χρόνος που χρειάζεται για τη χρήση τους είναι της τάξεως του ενός δευτερολέπτου!
Το βοηθητικό αλεξίπτωτο αποσπάται από το κυρίως
αλεξίπτωτο ενώ ταυτόχρονα, η μονάδα αποδέσμευσης απαλλάσσει τον πιλότο από τη ζώνη ασφαλείας, το οποίο εκτοξεύεται μακριά ώστε να μην παρεμποδίζει τον πιλότο!
Ο πιλότος αφού έχει χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό εκτίναξης - εκτόξευσης, έχει επίσης στη διάθεσή του και διάφορα εργαλεία, που θα τον βοηθήσουν να επιβιώσει.
Εάν πέσει μέσα σε νερό (λίμνη, θάλασσα κτλ), μια λαστιχένια σχεδία φουσκώνει ενώ και ο ίδιος φοράει σωσίβιο για να κρατηθεί στην επιφάνεια του νερού.
Στην κατοχή του επίσης έχει ένα ραδιοφωνικό πομπό, ο οποίος αποστέλλει σήματα κινδύνου ώστε να μπορούν να τον εντοπίσουν
αεροσκάφη και
πλοία.
Τέλος, οι πιλότοι που προέρχονται από αεροπλανοφόρα, έχουν επίσης στη διάθεσή τους εξοπλισμό για ψάρεμα, ναι, είναι αλήθεια!
Έτσι, πέραν της πολύπλοκης λειτουργίας του
καθίσματος εκτίναξης και του
μηχανισμού εκτόξευσης, παρέχεται στον πιλότο και εξοπλισμός για την επιβίωσή του, αν τύχει σε αντίξοες συνθήκες.
Φανταστείτε να επιβίωνε από αεροπορικό δυστύχημα και να πέθαινε από κάτι ”χαζό” !
Διαβάστε στη συνέχεια
Ποιες είναι οι καλύτερες θέσεις στο αεροπλάνο
Πως πετάνε τα αεροπλάνα;
Πως πετάνε τα αεροπλάνα; Σκεφτήκατε ποτέ; Τι συμβαίνει και μπορούν και σκίζουν τους αιθέρες μόνο με τους κινητήρες; Ας δούμε λοιπόν...
Γιατί τα παράθυρα στα αεροπλάνα έχουν οβάλ σχήμα;
Σκεφτήκατε γιατί; Γιατί πχ τα παράθυρα στα αεροπλάνα δεν είναι τετράγωνα ή ολοστρόγγυλα, αλλά έχουν σχήμα οβάλ; Τυχαίο; Δε νομίζω... Δείτε!
Γιατί τα σκίαστρα πρέπει να είναι ανοιχτά κατά την απογείωση;
Γιατί πρέπει να είναι ανοιχτά τα σκίαστρα στα παράθυρα των αεροπλάνων κατά την απογείωση και την προσγείωση; Ας δούμε στο σύντομο άρθρο που ακολουθεί.
Γιατί το φαγητό στα αεροπλάνα είναι χάλια;
Γιατί το φαγητό στα αεροπλάνα έχει τόσο άσχημη γεύση; Που οφείλεται το φαινόμενο αυτό; Ας ρίξουμε λίγο φως!
Γιατί κλείνουμε τα κινητά στο αεροπλάνο
Γιατί κλείνουμε τα κινητά μας κατά την διάρκεια των πτήσεων; Υπάρχει όντως ζήτημα ασφάλειας ή μήπως όχι; Ας δούμε!