Άραγε υπάρχουν
καλές και κακές θέσεις στο αεροπλάνο; Και αν ναι ποια κριτήρια καθορίζουν αν μια θέση είναι καλή;
Σίγουρα η άνεση, ο θόρυβος ή ακόμη και το οπτικό πεδίο είναι μερικές από τις πρώτες σκέψεις που μας έρχονται αυθόρμητα στο μυαλό.
Για παράδειγμα μια θέση με έξτρα χώρο για τα πόδια, όπως είναι πχ αυτές που είναι δίπλα στα φτερά, εξυπηρετούν πολλούς ανθρώπους και ιδιαίτερα τους πιο ψηλούς ή πιο εύσωμους. Μάλιστα ορισμένες εταιρίες χαμηλού κόστους χρεώνουν έξτρα τις θέσεις αυτές.
Άλλοι πάλι, είτε επειδή θέλουν να βλέπουν έξω ή επειδή δεν αντέχουν τον θόρυβο από τις μηχανές αποφεύγουν τις θέσεις κοντά στα φτερά.
Τέλος, υπάρχουν κι αυτοί που κάθονται όσο πιο μπροστά μπορούν, είτε γιατί πιστεύουν ότι θα εξυπηρετηθούν καλύτερα είτε για να μην ταλαιπωρηθούν κατά την έξοδο από το αεροπλάνο.
Τι γίνεται όμως με τον παράγοντα ασφάλεια; Υπάρχουν πράγματι θέσεις που είναι πιο ασφαλείς από κάποιες άλλες σε περίπτωση ατυχήματος; Ας δούμε απλά και κατανοητά.
Ποιες είναι οι πιο ασφαλείς θέσεις στο αεροπλάνο
Υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων. Αυτοί που φοβούνται τα αεροπλάνα και αυτοί που τα βλέπουν απλά σαν ένα γρήγορο και ασφαλές μεταφορικό μέσο.
Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες δεκαετίες τα αεροπλάνα είναι από αρκετά έως πολύ ασφαλή. Το μόνο κακό είναι ότι στην μικρή περίπτωση ατυχήματος οι πιθανότητες επιβίωσης δεν είναι πολλές.
Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μηδενικές. Και είτε το πιστεύετε είτε όχι η θέση παίζει ρόλο, καθώς έχει αποδειχθεί ότι υπάρχουν κάποιες θέσεις στο αεροπλάνο που θεωρούνται πιο ασφαλείς.
Και φυσικά δεν μιλάμε τόσο για αυτές που βρίσκονται κοντά στις εξόδους του αεροπλάνου, αλλά για αυτές που επηρεάζονται λιγότερο σε μια πιθανή πτώση.
Και οι θέσεις αυτές, όπως έχουν δείξει ορισμένες έρευνες που βασίζονται σε στατιστικά ατυχημάτων, βρίσκονται μάλλον στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, στη λεγόμενη ουρά.
Συγκεκριμένα τα ευρήματα δείχνουν πιθανότητα το ποσοστό επιβίωσης στην ουρά ανέρχεται στο 69%, σε αντίθεση με τη μέση που πέφτει στο 56% και στο μπροστινό μέρος που φτάνει μέχρι και το 49%.
Αυτό συμβαίνει γιατί σε περίπτωση απότομης προσγείωσης ή πρόσκρουσης η ουρά συνήθως ξεκολλάει από το υπόλοιπο αεροπλάνο και βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση.
Τελικά ίσως δεν είναι τυχαίο ότι και τα καταγραφικά δεδομένων πτήσης, τα λεγόμενα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών τοποθετούνται κι αυτά στο πίσω μέρος.
Τέλος, είναι επίσης θετικό ότι οι τελευταίες θέσεις βρίσκονται κοντά σε έξοδο κινδύνου και μακριά από τα ντεπόζιτα καυσίμου.
Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλες μελέτες και έρευνες οι οποίες δίνουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης σε αυτούς που κάθονται στις μπροστινές θέσεις.
Πάντως πήρατε μια ιδέα κι έτσι την επόμενη φορά που θα ταξιδέψετε βάλτε τα κάτω και δείτε ποιες θέσεις πρέπει να επιλέξετε.
Καλά, άνετα και ασφαλή ταξίδια!
Διαβάστε στη συνέχεια
Τι είναι το μαύρο κουτί στα αεροπλάνα
Πως λειτουργεί το κάθισμα εκτίναξης στα μαχητικά αεροσκάφη;
Το βλέπουμε συνέχεια: πιλότος εκτινάσσεται - εκτοξεύεται από το μαχητικό αεροσκάφος όταν αυτό πέφτει. Πως λειτουργεί το κάθισμα εκτίναξης; Δείτε!
Γιατί κλείνουμε τα κινητά στο αεροπλάνο
Γιατί κλείνουμε τα κινητά μας κατά την διάρκεια των πτήσεων; Υπάρχει όντως ζήτημα ασφάλειας ή μήπως όχι; Ας δούμε!
Πως πετάνε τα αεροπλάνα;
Πως πετάνε τα αεροπλάνα; Σκεφτήκατε ποτέ; Τι συμβαίνει και μπορούν και σκίζουν τους αιθέρες μόνο με τους κινητήρες; Ας δούμε λοιπόν...
Γιατί τα παράθυρα στα αεροπλάνα έχουν οβάλ σχήμα;
Σκεφτήκατε γιατί; Γιατί πχ τα παράθυρα στα αεροπλάνα δεν είναι τετράγωνα ή ολοστρόγγυλα, αλλά έχουν σχήμα οβάλ; Τυχαίο; Δε νομίζω... Δείτε!
Γιατί τα σκίαστρα πρέπει να είναι ανοιχτά κατά την απογείωση;
Γιατί πρέπει να είναι ανοιχτά τα σκίαστρα στα παράθυρα των αεροπλάνων κατά την απογείωση και την προσγείωση; Ας δούμε στο σύντομο άρθρο που ακολουθεί.