Παρακάτω θα αναφέρουμε τον σωστό τρόπο για
πλύσιμο μηχανής, αλλά και τι πρέπει να αποφύγουμε για να μην την πληγώσουμε!
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν απλά και κατανοητά με το πλύσιμο μηχανής!
Πριν το πλύσιμο της μηχανής
Πριν τον καθαρισμό της μηχανής μας, πρέπει να κάνουμε τις παρακάτω ενέργειες:
1) Καλύπτουμε το άνοιγμα της εξάτμισης με μια πλαστική σακούλα.
2) Βεβαιωνόμαστε, ότι όλες οι τάπες, τα καλύμματα και οι ηλεκτρικές συνδέσεις, όπως και η «πίπα» του μπουζί, είναι σφικτά τοποθετημένα.
3) Αφαιρούμε τις βρωμιές που δεν απομακρύνονται εύκολα, όπως τα καμένα λάδια στο κάρτερ, με μια βούρτσα και απολιπαντικό. Ποτέ δεν χρησιμοποιούμε αυτό το καθαριστικό σε τσιμούχες, φλάντζες, γρανάζια ή στους άξονες των τροχών. Πάντα ξεπλένουμε τις βρωμιές και το καθαριστικό με νερό, ώστε να διατηρείται καθαρό.
Κατά το πλύσιμο της μηχανής
Κατά τον καθαρισμό και το πλύσιμο της μηχανής μας, πρέπει να προσέξουμε τα εξής:
1) Δεν χρησιμοποιούμε ισχυρά καθαριστικά που περιέχουν οξέα. Εάν βέβαια χρησιμοποιήσουμε τέτοιο δυνατό καθαριστικό δεν πρέπει να το αφήσουμε πολύ ώρα να δράσει. Στη συνέχεια, ξεπλένουμε καλά με νερό και περνάμε τις επιφάνειες με αντιοξειδωτικό σπρέι.
2) Χρησιμοποιούμε μαλακό και καθαρό πανί ή ειδικό σφουγγάρι με νερό και καθαριστικό ήπιας δράσης για τις πλαστικές επιφάνειες και τις ζελατίνες. Ο λαθεμένος καθαρισμός μπορεί να καταστρέψει τα πλαστικά καλύμματα και τα πλαστικά ανταλλακτικά.
3) Εάν χρησιμοποιούμε σφουγγάρι, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι το παραπάνω σφουγγάρι δεν ήρθε σε επαφή με ισχυρά λειαντικά, καθαριστικά, διαλυτικά, από-οξειδωτικά, υγρά φρένων, βενζίνη, αντιψυκτικό ή ηλεκτρολύτη μπαταρίας.
4) Καλό είναι να μην προτιμάμε τα πλυστικά μηχανήματα υψηλής πίεσης, αφού η πίεση εισάγει νερό και φθείρει τα ακόλουθα εξαρτήματα: τσιμούχες (των τροχών, του ψαλιδιού, της εμπρός ανάρτησης και των φρένων), ηλεκτρικά (φις, συνδέσεις, όργανα, διακόπτες και φώτα), σωληνάκια αερισμού και εισαγωγές αέρα.
5) Για τα σκούτερ που διαθέτουν διάφανη ζελατίνη στο φαίρινγκ, δεν εφαρμόζουμε σκληρά σφουγγάρια, διότι προκαλούν θάμπωμα. Επίσης κάποια καθαριστικά μπορεί να προκαλέσουν γρατζουνιές στη ζελατίνη. Δοκιμάζουμε λοιπόν το προϊόν σε κρυφό σημείο της ζελατίνης για να βεβαιωθούμε εάν είναι το κατάλληλο για τη ζελατίνη μας.
6) Μετά από οδήγηση σε δρόμο που έχει πέσει αλάτι, πρέπει να πλύνουμε το δίκυκλό μας με κρύο νερό, γιατί το ζεστό αυξάνει την οξειδωτική δράση του αλατιού!
7) Τα νεκρά έντομα και οι ανθεκτικές βρωμιές απομακρύνονται ευκολότερα αν λίγα λεπτά νωρίτερα έχουμε απλώσει ένα βρεγμένο ύφασμα στις αντίστοιχες επιφάνειες.
8) Δεν πλένουμε ποτέ το δίκυκλο μας, όταν είναι ακόμα ζεστός ο κινητήρας και η εξάτμιση.
Αυτά είναι όλα τα σχετικά για σωστό
πλύσιμο μηχανής.
Στο
δεύτερο μέρος, ακολουθούν συμβουλές για την φροντίδα του δίκυκλου σας μετά το πλύσιμο μηχανής, αλλά και
χρήσιμα Tips σχετικά με την αποθήκευση του!
Διαβάστε στη συνέχεια
Συμβουλές για σωστό πλύσιμο της μηχανής σας. Μέρος 2ο