Στο μέρος 1ο αναφερθήκαμε στο πως μπορούμε να διαβάσουμε κάποιες βασικές πληροφορίες και
τι σημαίνουν τα γράμματα επάνω στα λάστιχα μη επαγγελματικών οχημάτων, όπως για παράδειγμα στα αυτοκίνητα.
Στο μέρος 2ο, θα κάνουμε και μια αναφορά στα
ελαστικά των επαγγελματικών οχημάτων – φορτηγά και λεωφορεία – όπου υπάρχουν δυο - τρεις ακόμα επιπλέον πληροφορίες τις οποίες αξίζει να αναφέρουμε!
Regroovable:

Το
ελαστικό είναι αναγομώσιμο, δηλαδή όταν φθαρεί δεν είναι ανάγκη να αλλαχτεί. Αναγομώνεται (μπαίνει ξανά η επιφάνεια με τα αυλάκια επάνω) και τοποθετούνται στον πίσω άξονα. ΠΑΝΤΑ τα ελαστικά του μπροστινού άξονα αλλάζονται με καινούρια!! Θέμα ασφάλειας!
Στην ένδειξη μέγιστου βάρος που μπορούν να μεταφέρουν, υπάρχουν δύο νούμερα: 136/140. Αυτό μας πληροφορεί για το μέγιστο βάρος σε μονό και διπλό ελαστικό. Άμα παρατηρήσετε, όλα τα μεγάλα επαγγελματικά έχουν
δύο λάστιχα στον πίσω άξονα!

Σε όλα επίσης θα βρείτε και έναν «δείκτη φθοράς», ένα σημαδάκι μέσα στα αυλάκια του ελαστικού που δείχνει το πόση είναι η μέγιστη επιτρεπόμενη φθορά.
Όταν το πέλμα φτάσει αυτόν τον βαθμό φθοράς, τότε το ελαστικό πρέπει να αλλαχτεί ή αναγομωθεί. Συνήθως σημειώνεται με ένα βελάκι επάνω στο προφίλ του ελαστικού, ή βρίσκεται σε όλη την επιφάνεια του πέλματος. Αξίζει να αναφέρουμε πως δείκτη φθοράς, μπορούμε να βρούμε και στα ελαστικά των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Τελειώνοντας, σε μερικά λάστιχα μπορεί να υπάρχουν βελάκια που δείχνουν κύκλο. Βρίσκονται δηλαδή σε ολόκληρο το προφίλ. Αυτά μας πληροφορούν για τη φορά περιστροφής του ελαστικού!!

Αυτή ήταν λοιπόν η αποκρυπτογράφηση των βασικών σημείων του κώδικα «λάστιχα»!
Τώρα που ξέρουμε, μπορούμε να διαλέξουμε τα κατάλληλα «παπούτσια» για το αμαξάκι μας που να καλύπτουν τις ανάγκες μας!! Καλές βόλτες λοιπόν, και… προσοχή στους δρόμους!!
Διαβάστε στη συνέχεια
Πως να κάνετε σωστή συντήρηση των ελαστικών του αυτοκινήτου!
Γραφτείτε στο newsletter !
Tο email σας:
Θα λαμβάνετε κάθε μήνα τα πιο φρέσκα του coolweb. Μπορείτε να ξεγραφτείτε όποτε επιθυμείτε.
Τι σημαίνουν τα γράμματα & οι αριθμοί στα λάστιχα; Μέρος 1ο

Κάθε λάστιχο έχει επάνω του διάφορα στοιχεία που μας δίνουν πολλές – και χρήσιμες – πληροφορίες! Πως όμως τα διαβάζουμε και τι σημαίνουν;
Γιατί τα αγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν λεία λάστιχα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιο λόγο τα ελαστικά των αγωνιστικών αυτοκινήτων είναι λεία; Ας δούμε στο σύντομο άρθρο που ακολουθεί.
Κάθε πότε περνάω ΚΤΕΟ

Κάθε πότε πρέπει να περνάμε τα οχήματα μας από το ΚΤΕΟ για έλεγχο; Ας δούμε στο παρακάτω άρθρο απλά και κατανοητά.
Τι να προσέξω στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκίνητου

Τι πρέπει να προσέξετε όταν πρόκειται να αγοράσετε αυτοκίνητο από δεύτερο χέρι; Δείτε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές.
Τι να προσέξω κατά την συντήρηση του αυτοκινήτου μου: tips και συμβουλές

Τα αυτοκίνητα, οι μοτοσυκλέτες και γενικά όλα τα οχήματα χρειάζονται συντήρηση τόσο για να μας μεταφέρουν με ασφάλεια, όσο και για να ...
Απίστευτο κι όμως αληθινό: Αλλαγή ελαστικών εν κινήσει!
"Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι", συνήθιζε να λέει ο αγαπημένος Γαλάτης Αστερίξ. Είναι τρελοί αυτοί ο...
Pit stop στη Formula 1 το 1950 και σήμερα
Δείτε στο βίντεο που ακολυθεί πως γινόταν και πόσο διαρκούσε ένα pit stop σε grand-prix της Formula ...