Όλα τα οχήματα πρέπει να περνάνε ΚΤΕΟ σε τακτά χρονικά διαστήματα για να βεβαιώνεται η κατάσταση τους και να κρίνεται αν είναι κατάλληλα για κυκλοφορία.
Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές στη συχνότητα των ελέγχων αυτών ανάλογα με το είδος του οχήματος (αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα, φορτηγό κλπ) ή την χρήση του (Ι.Χ., επαγγελματικά κλπ).
Πριν δούμε όμως κάθε πότε πρέπει να περνάμε από έλεγχο ας πούμε δυο λόγια για το ΚΤΕΟ γενικά.
Τι είναι το ΚΤΕΟ;
Με τα αρχικά ΚΤΕΟ αναφερόμαστε στο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Στην ουσία πρόκειται για ένα μεγάλο συνεργείο όπου γίνονται κάποιοι έλεγχοι στο όχημα μας ανά τακτά διαστήματα για να βεβαιωθεί ότι μπορεί να κυκλοφορήσει.
Οι έλεγχοι αφορούν τα βασικά μέρη για την ασφαλή πορεία του αυτοκινήτου όπως πχ τα φρένα, τα φώτα, οι αναρτήσεις κλπ, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος (π.χ. επίπεδο καυσαερίων, καταλύτης κλπ).
Ο έλεγχος είναι υποχρεωτικός από το νόμο και μάλιστα περιλαμβάνει υψηλά πρόστιμα για όσους οδηγούς δεν είναι τυπικοί. Ωστόσο οποιοσδήποτε το επιθυμεί μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελέγξει το όχημα του. Αυτός είναι ο λεγόμενος εκούσιος έλεγχος.
Πότε περνάω ΚΤΕΟ
Παλιότερα υπήρχαν διαφορές στη συχνότητα των ελέγχων στα καινούργια οχήματα ανάλογα με την περιοχή. Για παράδειγμα ίσχυαν διαφορετικά πράγματα για την Αθήνα και διαφορετικά για την υπόλοιπη Ελλάδα.
Πλέον όλα τα καινούργια οχήματα έχουν την υποχρέωση να περάσουν από το ΚΤΕΟ με τη συμπλήρωση 4 χρόνων από την ημερομηνία της 1ης άδειας κυκλοφορίας τους.
Μετά από τον πρώτο έλεγχο γίνονται περιοδικοί έλεγχοι σε τακτά διαστήματα και συγκεκριμένα κάθε 2 χρόνια από την ημερομηνία του προηγούμενου ελέγχου.
Σύμφωνα με τον νόμο ο ιδιοκτήτης του οχήματος έχει ένα περιθώριο μιας εβδομάδας μετά την συμπλήρωση των 4 χρόνων από την αγορά του οχήματος ή των 2 χρόνων από τον προηγούμενο έλεγχο για να περάσει ΚΤΕΟ.
Αν παρέλθει αυτή η προθεσμία τότε ο όποιος έλεγχος θεωρείται εκπρόθεσμος και επιβαρύνεται με πρόστιμο.
Ποια είναι τα πρόστιμα για τους εκπρόθεσμους ελέγχους
Είτε πρόκειται για τον αρχικό έλεγχο, είτε για κάποιον από τους περιοδικούς ελέγχους που γίνονται κάθε 2 χρόνια, τα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν όσοι καθυστερήσουν έχουν ως εξής:
Για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης το πρόστιμο ανέρχεται σε 17.10€ τα οποία καταβάλλονται πλέον της τιμής του ελέγχου με παράβολο δημοσίου.
Αν η καθυστέρηση ελέγχου είναι μέχρι 6 μήνες το πρόστιμο εκπρόθεσμου ελέγχου που θα πληρώσει ο ιδιοκτήτης ανεβαίνει στα 35.30€.
Τέλος, για ελέγχους που έχουν καθυστερήσει για διάστημα πάνω από 6 μήνες το πρόστιμο που θα πρέπει να καταβληθεί ανέρχεται σε 69,55€.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο χρόνος για την επιβολή των προστίμων αυτών αρχίζει να μετράει μετά από το περιθώριο της μιας εβδομάδας.
Τι πρόστιμο πληρώνουμε στην τροχαία
Το πρόστιμο σε περίπτωση αυτοκινήτου ΙΧ που δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ είναι 400 ευρώ το οποίο όμως μπορεί να μειωθεί στο 1/8, δηλαδή στα 50 ευρώ, σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος το περάσει από ΚΤΕΟ μέσα σε 10 μέρες.
Για τα λεγόμενα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, ταξί, λεωφορεία κλπ) το πρόστιμο είναι κι εδώ 400 ευρώ, το οποίο όμως μπορεί να περιοριστεί στο μισό, δηλαδή στα 200 ευρώ αν το όχημα περάσει ΚΤΕΟ εντός 10 ημερών από την βεβαίωση της παράβασης.
Για τις μοτοσυκλέτες δεν έχει οριστεί, προς το παρόν τουλάχιστον, κάποιο πρόστιμο.
Επειδή λοιπόν οι καιροί είναι δύσκολοι φροντίστε να περνάτε το όχημα σας από το ΚΤΕΟ για έλεγχο εγκαίρως για να γλιτώσετε και τα πρόστιμα.
Διαβάστε στη συνέχεια
Τι σημαίνουν τα γράμματα & οι αριθμοί στα ελαστικά; Μέρος 2ο
ΚΤΕΟ σε αυτοκίνητα με υγραέριο
Η διαδικασία που χρειάζεται για να περάσει ΚΤΕΟ ένα αυτοκίνητο στο οποίο έχει τοποθετηθεί σύστημα υγραεριοκίνησης, είναι ελαφρώς ...
Αντικατάσταση διπλώματος: τι δικαιολογητικά χρειάζονται
Η αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησης είναι δυστυχώς μια συνηθισμένη, αν και όχι και τόσο ευχάριστη διαδικασία ή οποία μπορεί να ...
Πόσα είδη λιπαντικών αυτοκινήτου υπάρχουν
Τι γνωρίζετε γενικά για τα λιπαντικά αυτοκινήτου; Ποια είναι τα πιο κοινά είδη; Ας δούμε στο άρθρο που ακολουθεί.