Αναζητώντας τα
πλεονεκτήματα και τα
μειονεκτήματα της
υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητο, η αποστολή του ερευνητή είναι μια εύκολη υπόθεση και ξεκινά από το φλέγον τα τελευταία χρόνια θέμα: το περιβάλλον!
Υγραεριοκίνηση = Λιγότεροι ρύποι στο περιβάλλον, μεγαλύτερη οικονομία στην τσέπη μας.
Αναμφισβήτητα το υγραέριο είναι περιβαλλοντικά μακράν προτιμότερο από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυτοκινήτων με
υγραέριο, συγκρινόμενες με αυτές από βενζινοκίνητα (αμόλυβδης) οχήματα, είναι μειωμένες κατά τουλάχιστον 20%.
Οσο, δε, για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που επίσης εκπέμπουν εξίσου χαμηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα, η μεγάλη διαφορά είναι πως αφενός ο κινητήρας που καίει υγραέριο είναι πολύ πιο ήσυχος από αυτόν τον σούπερ θορυβώδη του πετρελαίου.
Ωστόσο το κυριότερο πλεονέκτημα είναι πως ενώ το υγραέριο εξατμίζεται άμεσα εκτός των δεξαμενών φύλαξής του, το πετρέλαιο είναι εξαιρετικά επιβαρυντικό αν χυθεί στο περιβάλλον.
Συγκριτικά, τέλος, το υγραέριο παράγει πολύ λιγότερο διοξείδιο του αζώτου από ό,τι το πετρέλαιο. Υγραεριοκίνηση = Οικονομία! Ο έχων υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητό του μπορεί να το πιστοποιήσει.
Τουλάχιστον 40% φθηνότερο καύσιμο (30% σε σύγκριση με το πετρέλαιο) και πολύ πιο ασφαλές από την εύφλεκτη βενζίνη.
Επιπλέον το
υγραέριο δεν προκαλεί στον κινητήρα τις φθορές που προκαλεί η
βενζίνη και κυρίως το
πετρέλαιο που είναι και ό,τι ακριβότερο όσον αφορά στη συντήρηση του κινητήρα.
Συμπερασματικά αυξάνεται ο χρόνος ζωής του κινητήρα και σας γλιτώνει από περαιτέρω έξοδα μακροχρόνια.
Σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, όπου προβλέπεται να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων, είναι προφανές πως το υγραέριο καθιστά το έξοδο αρκετά χαμηλότερο, λόγω της καθαρότητάς του και του πόσο πιο φιλικά προς το περιβάλλον λειτουργεί σε σύγκριση με βενζίνη και πετρέλαιο.
Που υπερέχουν η βενζίνη και το ντίζελ σε σχέση με το υγραέριο
Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα που παράγονται υγραεριοκίνητα, έτσι όποιος θέλει να εγκαταστήσει σύστημα υγραεριοκίνησης στο ΙΧ του πρέπει να καταβάλει ένα ποσό από 750 ως 1200 ευρώ κατά μέσο όρο, ακόμα και 2000 € για μεγάλους κινητήρες με πολλούς κυλίνδρους.
Στην παρούσα φάση, που το υγραέριο είναι αναπτυσσόμενο, υπάρχει ακόμα περιορισμένος αριθμός πρατηρίων που προμηθεύουν τα αυτοκίνητα, έτσι πρέπει κανείς να προσέχει μην μείνει από
καύσιμο σε περιοχή που δεν έχει πρατήριο, αν και το σύστημα βενζίνης παραμένει στο αυτοκίνητο και λειτουργεί κανονικά, άρα μπορεί να εκτελέσει και χρέη «ρεζέρβας».
Αν και πλέον τα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα δεν καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο για ίδιες αποστάσεις, οι επιδόσεις του κινητήρα σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα πέφτει με το υγραέριο κατά 3% περίπου λόγω μείωσης της παραγόμενης ιπποδύναμης κατά 2-7%.
Αν κανείς θέλει να οδηγεί στο όριο, θα το σκεφτεί. Αν όμως οδηγεί «φυσιολογικά», τότε δεν θα διαπιστώσει κάποια διαφορά!
Υγραεριοκίνηση = σοβαρά πλεονεκτήματα
Συγκριτικά, λοιπόν, τα
πλεονεκτήματα είναι περισσότερα υπέρ του
υγραερίου, ενώ είναι και πιο σοβαρά. Πρόκειται για βελτιώσεις σε ασφάλεια, οικονομία κα περιβάλλον, ενώ το μόνο μειονέκτημα είναι ότι θα χάσει κανείς 2/100 χιλιόμετρα ταχύτητας και θα πρέπει να μην είναι... ξεχασιάρης για να μην μείνει από υγραέριο.
Η δε απόσβεση στην επένδυση των 750-1200 ευρώ για τη μετατροπή σε υγραεριοκίνηση συνεπάγεται 15-25 γεμίσματα και εξαρτάται από το πόσο πολύ χρησιμοποιεί κανείς το αυτοκίνητό του για να υπολογιστεί ο ακριβής χρόνος που θα χρειαστεί για να «βγει» στην τσέπη το κόστος αυτό.
Αυτά είναι πάνω κάτω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της
υγραεριοκίνησης - του
υγραερίου στο αυτοκίνητο, αντί βενζίνης ή πετρελαίου στο αυτοκίνητό μας.
Παράλληλα βέβαια μπορείτε να ακολουθήσετε και κάποιους κανόνες για πιο οικονομική οδήγηση (δείτε εδώ κάποιες συμβουλές για
οικονομική οδήγηση) κι έτσι να πετύχετε εξαιρετικά αποτελέσματα! Μην το αγνοείτε, το αποτέλεσμα γίνεται άψογο αν τηρείτε και τους κανόνες της οικονομικής οδήγησης!
Ελπίζουμε σε κάποιους να φάνηκαν χρήσιμες οι πιο πάνω πληροφορίες!
Διαβάστε στη συνέχεια
ΚΤΕΟ σε αυτοκίνητα με υγραέριο
Αγορά αυτοκινήτου: προσέξτε πριν αγοράστε
Πρόκειται να αγοράσετε καινούριο αμάξι και είστε αναποφάσιστος και μπερδεμένος; Δείτε μερικές παραμέτρους που θα πρέπει να σκεφτείτε πριν την αγορά!
Τι είναι το ABS, πως λειτουργεί στους τροχούς
Τι είναι το abs; Πως λειτουργεί αυτό το σύστημα και τι συμβαίνει στα φρένα των τροχών του αυτοκινήτου; Μια εντυπωσιακή εφεύρεση που έχει σώσει ζωές...
Τι είναι το υβριδικό αυτοκίνητο; Αξίζει;
Τι είναι το υβριδικό αυτοκίνητο; Πως συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης; Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του σε σχέση με το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο;
Τι είναι οι γραμμές στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου;
Τι είναι και πως λειτουργούνε οι γραμμές στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου; Γιατί θολώνουν τα τζάμια και πως αυτές βοηθάνε στο ξεθόλωμα; Δείτε!
Αερόσακοι: πως λειτουργούν και πως μας προστατεύουν;
Πως λοιπόν λειτουργούν οι γνωστοί σε όλους μας αερόσακοι στα αυτοκίνητα; Τι συμβαίνει κατά τη σύγκρουση των οχημάτων και πως μας προστατεύουν;
Γιώργος ▾
(στις 01-02-2012)
Πολλοί γνωστοί μου τόλμησαν την μετατροπή σε υγραεριοκίνηση και είναι πολύ ευχαριστημένοι από την απόδοση του αυτοκινήτου και βέβαια την οικονομία στην τσέπη τους. Το σκέφτομια σοβαρά κι εγώ.
▾
(στις 01-02-2012)
Ναι, αξίζει
MihalisNavara ▾
(στις 11-02-2012)
Και εγώ πιστεύω πως αξίζει. Το έχει βάλει πατέρας μου και όλη την ώρα λέει ότι σώθηκε. Όταν ξεκινάει τη λειτουργία του ο κινητήρας, καίει βενζίνη και αμέσως γυρνάει στο υγραέριο, εκτός αν είναι κρύος, οπότε πρέπει να φτάσει στους 45C για να γυρίσει. Ουσιαστική διαφορά στην απόδοση δεν παρατήρησα. Το ρελαντί μόνο λίγο τρεμοπαίζει. Επίσης, πρέπει να θυσιαστεί η ρεζέρβα ή χώρος στο πορτ-μπαγκάζ για να μπεί το δοχείο υγραερίου. Προσέξτε μόνο ποιος μάστορας θα το βάλει και τι θα βάλει. Μπορεί και η γιαγιά μου, να βάλει κανένα τσετσένικο, να μυρίζει το αμάξι σαν σόμπα, να χαλάει όλη την ώρα και να μην πάει μία. Στο ΚΤΕΟ οι ρύποι στο ρελαντί έδειξαν ΜΗΔΕΝ! Τέλος, και τα μαγνητάκια τα κίτρινα, κάνουν και αυτά δουλειά, πέρασε και στου αερίου και στης βενζίνης το σωληνάκι και όντως κάνει οικονομία. Μην πάρετε καμιά μούφα μόνο.
▾
(στις 11-02-2012)
Εύστοχες οι παρατηρήσεις σου Μιχάλη!
Χρήστος ▾
(στις 05-03-2012)
Οκ,οικονομία,εγώ όμως πως το σκέφτομαι και αν με βγάλετε λάθος θα χαρώ επειδή θέλω αέριο και όχι πετρέλαιο...Λοιπόν...
Opel Corsa 1.2 βενζίνη κατανάλωση εκτός 4.5 εντός 7.2 μικτό 5,5 σε λεφτά( με την βενζίνη στο 1,78) βγαίνει 9,79 ευρό μικτό...
Πετρέλαιο 1,3 Opel Corsa πάντα εκτός 3,5 εντός 4,8 μικτό 4( με το πετρέλαιο στο 1,5) βγαίνει 6 ευρό
το αέριο βάση μαρτυριών κάνει 8 ευρό για 100 χμ.Ρωτήστε πόσο τους πάει ένα γέμισμα,πόσα πληρώνουν και κάντε τις πράξει,εμένα μου βγήκε το πετρέλαιο πολύ πιο φτηνό και είναι και εργοστασιακό και δεν σκέφτηκα καν αν κάποιος προσθέσει και πετρέλαιο θέρμανσης. Εγώ ένα ξέρω για να χρησιμοποιούν τα λεωφορεία και τα ταξί πετρέλαιο κάτι θα ξέρουν.Συγνώμη αν κούρασα και το θέμα περί πετρελαίου θέρμανσης είναι η ρεαλιστική πλευρά.
Nikos ▾
(στις 25-09-2012)
Τελικά είναι μούφα το αέριο πέραν ότι το κόστος είναι μια-μια με δεδομένη την τιμή του πλέον, διαρκώς προβλήματα διαρκώς κομπιάσματα και διακοπές στην λειτουργία , κάθε τρεις και λίγο στο συνεργείο έλεγχο , και απ%u0384ότι ακούω από παλιότερους , τα περισσότερα με αέριο έχουν καεί, οπότε είναι δεδομένο πως αργά η γρήγορα θα χρειαστώ καινούργιο αμάξι %u2026..μια τρύπα στο νερό είναι το αέριο .
Σπύρος ▾
(στις 12-05-2014)
Ωραίο το άρθρο,αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα..Έχω ρωτήσει πολλούς μηχανικούς αυτοκινήτων και τα λεγόμενά τους,έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την όλη διαφήμιση που επικρατεί σχετικά με το υγραέριο:
Ο εκάστοτε κινητήρας εξαρχής,φτιάχτηκε για να καίει βενζίνη ή πετρέλαιο.Όχι υγραέριο.Οπότε,σαν κατασκευή,έχει άλλη υποδομή.Το να προσθέσεις μετέπειτα ένα άλλο εξάρτημα και να του αλλάξεις τον τρόπο λειτουργίας του,μόνο ζημιές θα αποφέρει.
Όταν χτίστηκε η κάθε μηχανή,υπολογίστηκε και μελετήθηκε η χρήση π.χ. βενζίνης.Το να έρθει λοιπόν κάποιος και,να μου διαφημίσει ένα σύστημα,που και καλά εφαρμόζει σε όλα τα μοτέρ,περισσότερο σε μπακαλοδουλειά φέρνει.Και είναι απόλυτα λογικό.
Σαφώς και από οικονομική άποψη,τα οφέλη είναι μεγαλύτερα,αλλά πάντα με την προϋπόθεση πως θα λειτουργήσει σωστά το σύστημα.Αλλά αποδεδειγμένα,τα βαριά μέταλλα της μηχανής,υπόκεινται σε μεγαλύτερη φθορά με τη χρήση υγραερίου.
Και,αν κάνετε μια έρευνα (εύκολο πλέον,με το ίντερνετ) αξιοπιστίας,θα διαπιστώσετε πως,σε όσους παρουσίασε ζημιές το όχημά τους,οι ζημιές ήταν εκτεταμένες και ασύμφορες.Όπως είπε και ο φίλος Χρήστος,η δοκιμασμένη,πραγματικά αξιόπιστη και αναντικατάστατη,εδώ και 80 χρόνια τώρα,λύση,είναι το πετρέλαιο.Όλα τ’ άλλα,είτε είναι σε στάδιο εξέλιξης,είτε αποδεικνύονται μούφες..
▾
(στις 12-05-2014)
Για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, στο άρθρο γίνεται απλά μια αναφορά στα υπέρ και τα κατά της Υγραεριοκίνησης. Η κατανάλωση ενός κινητήρα εξαρτάται και από πολλούς εξωγενείς παράγοντες όπως την χρήση, την ποιότητα του δρόμου κλπ. Έχετε δίκιο ότι το πετρέλαιο είναι επίσης οικονομικό και ότι έχει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι είναι εργοστασιακό. Ειδικά μετά την άρση της απαγόρευσης κίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κέρδισε ακόμη περισσότερο έδαφος. Απλώς το να αγοράσει κανείς καινούργιο αυτοκίνητο πλέον δεν είναι πάντα εύκολο, ενώ το να αλλάξει το παλιό του σε υγραέριο ίσως είναι πιο εφικτό. Τώρα για το θέμα της αξιοπιστίας και πάλι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως την ποιότητα του συστήματος που θα επιλέξει κανείς, την τεχνογνωσία του εγκαταστάτη κλπ. Ο καθένας λοιπόν μπορεί να επιλέξει ότι του ταιριάζει καλύτερα. ;)
ΓΙΑΝΝΗΣ ▾
(στις 13-10-2014)
ΔΥΣΤΥΧΩΣ το αυτοκινητο με γκαζι σβηνει στα φαναρια. Μιλαω απο δικη μου πειρα
Φωτης ▾
(στις 30-11-2014)
Υπαρχει εργαλείο που υπολογίζει καταναλωση υγραεριου
και κοστος διοδιων στο
http://vriskoapostasi.gr
▾
(στις 30-11-2014)
Πολύ ωραίο εργαλείο και χρήσιμο Φώτη, ευχαριστούμε!
δημητρης ▾
(στις 01-03-2015)
Μεγαλη Παραπληροφόρηση το υγραεριο δε επιτυγχανει την πιο σωστη λειτουργια του κινητηρα αλλα το αντιθετο βαζοντας του μαλιστα ημερομηνια ληξης! Ολοι κοιτανε την οικονομια οχι ομως τις επιπτωσεις του υγραεριου μετα απο χρονια και χιλιομετρα στο μοτερ. Το υγραεριο αφηνει στους θαλαμους καταλοιπα καυσης που με το καιρο διαβρωνουν τον κινητηρα πολυ πιο γρηγορα σε σχεση με οποιοδηποτε αλλο καυσιμο. Απλα για να καταλαβετε... αν το υγραεριο συμφαιρε, γιατι καμια κατασκευαστικη εταιρια δε το εγκρινει και δε το τοποθετει εξ αρχης στα οχηματα της? Σιγουρα με τετοια ζητηση καποιοι θα κανανε χρυσες δουλειες στην πωληση οχηματων! Το καλυτερο παραδειγμα χρησης υγραεριου που ξερω ειναι απο ενα φιλο μου που εχει επαγγελματικο φορτηγακι και εκανε την μετατροπη για οικονομια. 2 χρονια μετα και καμποσα χιλιομετρα το φορτηγακι ακουγεται πιο ξεψυχο απο ποτε και ενα καρο προβληματα που αφορουν την τροφοδοσια και την καυση εκαναν την εμφανιση τους τουτεστην ενα toyota με 150000χλμ. κυνδηνευει να καταληξει με αποσυρση η αλλο μοτερ
▾
(στις 01-03-2015)
Δημήτρη όπως απαντήσαμε σε σχόλιο πιο πάνω, όντως είναι μειονέκτημα το γεγονός ότι δεν είναι εργοστασιακό. Απλώς πιστεύουμε, χωρίς να είμαστε ειδικοί, ότι για να δημιουργήσει τόσο σοβαρά προβλήματα όπως αυτά που περιγράφεις πιθανότατα κάτι να μην έγινε σωστά (κακή εγκατάσταση, χαμηλή ποιότητα υλικών, ελλιπής συντήρηση κλπ). Σε κάθε περίπτωση το άρθρο απλώς αναφέρει κάποια πλεονεκτήματα και κάποια μειονεκτήματα της υγραεριοκίνησης και τίποτε περισσότερο. Φιλικά πάντα.
lefteris ▾
(στις 21-03-2015)
Εμένα με προβληματίζουν και φαινόμενα πρόκλησης φωτιάς σε υγραεριοκίνητα , μεταφέρω μερικά περιστατικά που βρήκα από φόρουμ που ασχολείται με την υγραεριοκίνηση
http://www.argolikeseidhseis.gr/2014/10/blog-post_456.html
http://patratora.gr/archives/73277
▾
(στις 22-03-2015)
Ωραία παρατήρηση Λευτέρη, κι εμένα με προβλημάτιζε αλλά και η βενζίνη δεν είναι και πολύ λιγότερο επικίνδυνη.
nikosk ▾
(στις 15-05-2015)
Η αλήθεια είναι ότι, το LPG έχει 25% περισσότερη κατανάλωση από την βενζίνη και όχι 10 με 15% που διαφημίζουν. Η απόσβεση είναι γύρω στα 25000 χλμ και όχι στα 18000. Για να μη βρεθεί προ εκπλήξεως ο κόσμος όπως εγώ. Τα ιδανικά αυτοκίνητα για LPG, είναι αυτοκίνητα δεκαετίας ενεργοβόρα χωρίς αξία μεταπώλησης με ”εγκλωβισμένους” ιδιοκτήτες χωρίς δυνατότητα για αγορά νέου ή πετρελαίου. Με καμιά 100000 χλμ στην πλάτη τους για να αντέξουν άλλα 100000. Για νέα αμάξια η πετρέλαιο δεν συμφέρει.
▾
(στις 15-05-2015)
Νίκο σ’ ευχαριστούμε που μοιράστηκες την άποψη σου μαζί μας!
Γιάννης ▾
(στις 16-05-2015)
Καταρχήν για τους ανίδεους του θέματος....
Για να επιτύχεις μια απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα με υγραέριο πρέπει να προσέξεις 3 πράματα.Να τοποθετήσεις μπουζί ιριδίου που είναι ειδικά για υγραέριο, ρύθμιση βαλβίδων κάθε 30000 χιλιόμετρα περίπου, και τοποθέτηση έξτρα ”λαδιέρας”. Εαν ο οδηγός τηρήσει αυτά τα 3 πράματα τότε μιλάμε για ένα απροβλημάτιστο κινητήρα και σε καμία περίπτωση με ημερομηνία λήξεως.
Chevrolet Matiz 0.8 με 101000 Km υγραέριο....
▾
(στις 16-05-2015)
Γιάννη σε ευχαριστούμε για το σχόλιο. Σε κάθε περίπτωση, όπως έχουμε πει επανειλημμένα πρέπει κανείς να συμβουλεύεται μηχανικούς ή συνεργεία με αποδεδειγμένη εμπειρία και γνώση σε τέτοιου είδους μετατροπές ώστε να είναι απόλυτα σίγουρος.
Άλκης ▾
(στις 02-11-2015)
μπορεί κάποιος να μου πει αν με την αλλαγή καιρού (κρύο) έχουμε μεγαλύτερη κατανάλωση αερίου?
▾
(στις 02-11-2015)
Άλκη από όσο γνωρίζουμε το αέριο κανονικά πρέπει να έχει διαφορετική σύσταση, δηλαδή διαφορετική αναλογία σε βουτάνιο και προπάνιο τον χειμώνα από ότι το καλοκαίρι για να μην υπάρχει διαφορά στην κατανάλωση. Τώρα το τι κάνουν οι εταιρίες καυσίμων είναι ένα άλλο θέμα...
Andreas ▾
(στις 22-01-2017)
Το μόνο υπέρ που έχει το υγραέριο είναι το κόστος και μόνο ως μηχανικός δεν με συμφέρει να το λέω αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Το υγραέριο έχει πάνω από 110 οκτάνια με αποτέλεσμα να υπερθερμενει τοπικά τον κινητήρα καί συγκεκριμένα τίς βαλβίδες οι οποίες δεν έχουν κατασκευαστεί να αντέχουν τέτοιες υψηλές θερμοκρασίες και το βασικό είναι ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης τούς έτσι ώστε να λειτουργούν με το σωστό διάκενο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την (διόγκωση) τους. Η συνέπειές είναι να μην πατάνε σωστά στην έδρα και να υπάρχει διαφυγή καυσαερίων με υψηλή θερμοκρασία με αποτέλεσμα το λεγόμενο κάψιμο βαλβίδας. Τα είπα λίγο χωριάτικα για να τα καταλάβει ο κόσμος που δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτά τα πράγματα ευχαριστώ.
δημητρης ▾
(στις 14-02-2018)
εβαλα υγραεριο στον τσοπελογιανη και μετα απο 15000 χιλιομετρα το αμαξι ρεταριζε στο αεριο αναγκαστηκα να κανω ρεκτιφιε ολοι οι μηχανικοι συμβουλεουν μακρια απο αεριο και ο τσοπελογιαννης λεει δικο σου προβλημα αυτα για να μην την πατησετε και το πληρωσετε διπλο οπως εγω
ΓΙΑΝΝΗΣ ▾
(στις 14-04-2018)
ΤΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΩ ΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ